'N.Y. Times' Offers Correction on Maggie Gallagher Editorial

NEW YORK In a prominent move, The New York Times offered a correction on its editorial page today regarding a previous editorial concerning columnist Maggie Gallagher. She had sent the newspaper an e-mail, E&P has learned, charging "reckless disregard of the truth."

The correction is the last item here:

An editorial last Thursday incompletely described the contract between the Health and Human Services Department and the conservative columnist Maggie Gallagher. The department paid Ms. Gallagher $21,500 as a consultant on marriage policies, including for help in drafting an essay that was published under the name of an assistant secretary. Ms. Gallagher said the contract did not include promoting the administration's policies in her columns. (Go to Article)

She's really taking it to 'em.

See also the transcript of her appearance on the NewsHour.

On the downside, see 'Wash Post' Disputes Gallagher Claim of Retraction.